Best Bowl Records in BCS Era

Discussion in 'Other Sports' started by Alex1939, Dec 15, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Alex1939

    Alex1939 As old as Titan. Tip Jar Donor

    Joined:
    Sep 12, 2006
    Messages:
    15,841
    ARE MEANINGLESS WHEN COMPARING CONFERENCES.

    Here's your proof.

    http://collegefootball.rivals.com/content.asp?CID=1165337


    What matters is BCS Champions, and we all know which conference has the most of those pretty trophies.


    Still pretty interesting results. (btw the Big10 is the worst major conference re: bowl records)
    #1
    • High Five High Five x 2
  2. Fry

    Fry Hatin' is what I do.

    Joined:
    Mar 2, 2004
    Messages:
    25,622
    Meaningless unless the SEC had the most wins...
    #2
  3. Ubiq

    Ubiq BAMF

    Joined:
    May 17, 2007
    Messages:
    1,636
    This thread will be spun by the SEC haters.
    #3
    • High Five High Five x 1
  4. Finnegan2win

    Finnegan2win hopesfall2win

    Joined:
    Apr 4, 2009
    Messages:
    9,182
    Thing about Pac 10..it was all USC.. SEC has had 3 different teams win the last 4? And Auburn possibly this year? ..hard to debate the competition level haterzzz

    95 total bowl games for SEC (19 BCS games)
    59 for Big East
    90 for Big 12
    67 for Pac 10 (14 BCS..mostly USC)
    81 for Big 10
    etc etc..yawn
    #4
  5. World Peace

    World Peace n/a

    Joined:
    Sep 19, 2008
    Messages:
    6,529
    Whats more desirable for a college athelete... Cam newtons 75,000 dollar head phones or a bcs win? I dunno lets ask Cam newton....
    #5
  6. Ubiq

    Ubiq BAMF

    Joined:
    May 17, 2007
    Messages:
    1,636
    [​IMG]
    #6
    • High Five High Five x 5
  7. Fry

    Fry Hatin' is what I do.

    Joined:
    Mar 2, 2004
    Messages:
    25,622
    I'd actually expect the crappy conferences to have a better overall bowl record. The crappy 6-6 teams play other crappy 6-6 teams. The Big East has a lot of of bad teams that play lower-level conferences every post-season.

    Which is why the bowl system should be severely revised. Being .500 should not get rewarded with a post-season game.
    #7
    • High Five High Five x 1
  8. Ubiq

    Ubiq BAMF

    Joined:
    May 17, 2007
    Messages:
    1,636
    Logical, nicely done.

    Still waiting on Gloat's drivel....doubt he can outdo whatever crap that was that Erick posted though.
    #8
  9. Daves not here

    Daves not here Camp Fodder

    Joined:
    Jan 14, 2009
    Messages:
    851
    #9
    • High Five High Five x 1
  10. Deuce Wayne

    Deuce Wayne Damnit, I cant find my driving moccasins anywhere!

    Joined:
    Dec 31, 2006
    Messages:
    27,957
    The Big 10 is the best conference.

    "They just beat up on each other because the entire conference is so tough top to bottom"


    Gotta love how when every excuse the SEC fans has is turned against them, they claim they're irrelevant. Well, that's convenient!
    #10
Thread Status:
Not open for further replies.