Offensive line

Discussion in 'Tennessee Titans and NFL Talk' started by Whitters21, Sep 13, 2021.

  1. Dman5TX

    Dman5TX Pro Bowler

    4,090
    1,507
    519
    Yeah I hadn’t heard that before but don’t think Mike would say that without having reliable info.

    Correct on OL mistakes. But last year OL was good and had a 3rd string LT.

    Im going to chalk this up to lack of time together this offseason. If poor play continues then certainly other convos can be had.
     
    • High Five High Five x 2
    • Cheers Cheers x 1
  2. MrBean

    MrBean Master of Not Much

    1,311
    610
    519
    Conklin probably got tired of the damn fans talking crap about him even though he was doing pretty damn good.

    It's the old, "if I am not good enough for em, **** em" thought process.

    He literally could fart and we would have some of our fans bitching that it should have been longer. He sucks.....
     
    • LOL LOL x 1
    • Boring Boring x 1
  3. Dman5TX

    Dman5TX Pro Bowler

    4,090
    1,507
    519
    Yep. A lot of the same fans saying we should have re signed him were the ones calling him a bust.

    Now rinse and repeat with Corey Davis and Adoree Jackson.
     
    • Boring Boring x 1
  4. Dangermode

    Dangermode A New Era has Begun

    4,429
    1,633
    659
    I don’t know why y’all keep saying it’s the RT that need to be fixed. Lewan was credited with allowing 2 sacks. One each were credited to Davis, Jones, Saffold and Lamm. The only person who DIDNT give up a sack was Quesenberry!
     
    • High Five High Five x 2
    • Cheers Cheers x 1
  5. TitanWally

    TitanWally Starter

    1,133
    347
    189
    Pretty sure Watt breezed right past him early on yesterday. Might not have been a sack but it was bad. Tightened up after that though.

    FWIW - Dennis Kelly didnt log a snap for the Packers yesterday
     
    • Informative Informative x 1
  6. Psychop1

    Psychop1 Big Tee

    3,275
    908
    539
    Offensive line was really bad, nobody can deny that. But the play calling was also atrocious. Everyone of us knew every time a play was a running play. Hell, we even knew which direction the run was going, and so did the Cardinals. I did see the play calling improve as the game went on, but only marginally.

    Sooooo many things we could have done to slow down that pass rush other than just make our overmatched offensive line slug it out every down.
     
  7. Aqutis30

    Aqutis30 Do you mind - NOT being a Motaur?

    8,010
    2,413
    809
    Somebody explain to me what happened on the bootleg where Tanne got killed and fumbled the ball. Was it because we use that play way to much or did someone completely miss their assignment?
     
  8. HurrayTitans!

    HurrayTitans! Useless trivia knowledge champion

    13,913
    4,471
    779
    2K rusher last year. 11-5 record with an almost untouched QB (in comparison to the rest of the league)

    Conklin wasn’t the answer and isn’t the answer now. Still a good move to let him go.
    What happened yesterday was not a result of Conklin going either.
    How often are we going to continue going back in time for a move that really wasn’t that significant from a play standpoint but was from a money available for other positions standpoint.

    Some of the suggested problems hold merit more than still hindsight second guessing the Conklin situation.
    Lewan played like trash. Conklin can’t/wouldn’t have fixed that
    Saffold played like trash. Conklin can’t/wouldn’t have fixed that.
    RT is downgraded from Kelly, who did well last year, not Conklin.
    No preseason.
    Downing is OC and Vrabel is HC. Could very well be some play design problems.

    Not often mentioned but the ARZ D is good.
     
    • High Five High Five x 3
  9. Riverman

    Riverman That may be.... Tip Jar Donor

    14,583
    5,868
    969
    That's only partially true. Never draft Conklin to begin with, we have conserved draft capital. But he was a pro-bowl a year, got injured, we didn't keep him around after. Keep Conklin, we don't waste a 1st round on Wilson who busted, again spent a 2nd on a RT solution. So it is disingenuous to say the way JRob handled Conklin and subsequent effects on drafting hasn't set the franchise back some.

    You're right though- its in the past and there is very little good in focusing on the past mistakes. Except to LEARN that those type mistakes can't happen any more and we expect to move the franchise forward toward a Championship.
     
    • Cheers Cheers x 1
  10. HurrayTitans!

    HurrayTitans! Useless trivia knowledge champion

    13,913
    4,471
    779
    I know this is all in the Isaiah Wilson thread I think.
    I just see those as separate moves.

    We drafted Conklin using capital and it worked well for the most part. Chose to let him go and use the money elsewhere, including Kelly.
    Wilson is a separate move and complete blunder. I get that he was taken as insurance for RT (I believe it was highly noted he was a prospect, not ready starter). We have the season that follows without Conklin or Wilson and money spent on other players.
    I don’t see the Conklin move to keep money freed up as the wrong move. It was drafting Wilson and signing what’s his face (old Atl Lb) and Clowney and all which were bad moves only after letting Conklin go. Different players and we look at the Conklin walking differently.

    I could also agree that if he had selected a kicker in the first round instead of Wilson, we may all be happier today.
     
    • Cheers Cheers x 2
  • Welcome to goTitans.com

    Established in 2000, goTitans.com is the place for Tennessee Titans fans to talk Titans. Our roots go back to the Tennessee Oilers Fan Page in 1997 and we currently have 4,000 diehard members with 1.5 million messages. To find out about advertising opportunities, contact TitanJeff.
  • The Tip Jar

    For those of you interested in helping the cause, we offer The Tip Jar. For $2 a month, you can become a subscriber and enjoy goTitans.com without ads.

    Hit the Tip Jar