Defense Rebuild: Inside Linebackers

Discussion in 'Tennessee Titans and NFL Talk' started by Dangermode, Feb 9, 2021.

  1. JCBRAVE

    JCBRAVE goTitans 2019 Survivor Champion

    82,168
    26,607
    1,509
    If you dig into the link I posted theres a fair explanation of how they grade guys.

    The grades are what you can trust, rankings dont tell you if a guy is good or bad.
     
    • Cheers Cheers x 1
  2. HurrayTitans!

    HurrayTitans! Useless trivia knowledge champion

    13,171
    4,226
    679
    Just bad timing on my part to ask for it. I can't open the link where I'm at. Gonna be home in a couple weeks.
     
  3. Dangermode

    Dangermode A New Era has Begun

    3,782
    1,303
    659
    What do y’all think about re-signing Jayon and starting Brown & Long Jr at ILB and trying Evans out at EDGE?
     
    • High Five High Five x 2
    • Informative Informative x 1
  4. Finnebosch

    Finnebosch I am vengeance.

    3,904
    1,748
    719
    I believe pretending that Evans has any ability as a edge rusher is part of the reason we had no pass rush last season.
     
  5. Titans2004

    Titans2004 Pro Bowler

    4,389
    1,438
    659
    Evans is so dang perplexing to me...why can he time up the snap count and burst through the OL on 4th downs to make key stops, but then not be able to get to the QB on a blitz up the middle when their should be more space to operate.
     
    • Hit the Target Hit the Target x 2
  6. Dman5TX

    Dman5TX Pro Bowler

    3,427
    1,252
    519
    The problem is they don’t know what the players are coached to do on every play so how can they grade them on “doing their job” when they may not know what the job
     
  7. JCBRAVE

    JCBRAVE goTitans 2019 Survivor Champion

    82,168
    26,607
    1,509
    well more times than not its pretty obvious when a guy messes up
     
  8. Dman5TX

    Dman5TX Pro Bowler

    3,427
    1,252
    519
    Yeah there’s definitely times it’s obvious but someone who hasn’t played high level football isn’t the type of person I’d want judging that.
     
  9. JCBRAVE

    JCBRAVE goTitans 2019 Survivor Champion

    82,168
    26,607
    1,509
    agreed

    but football is pretty much football, so if you have a good background youll recognize things
     
  10. Dman5TX

    Dman5TX Pro Bowler

    3,427
    1,252
    519
    They hire guys to grace who didn’t play past pee wee football though lol
     
  • Welcome to goTitans.com

    Established in 2000, goTitans.com is the place for Tennessee Titans fans to talk Titans. Our roots go back to the Tennessee Oilers Fan Page in 1997 and we currently have 4,000 diehard members with 1.5 million messages. To find out about advertising opportunities, contact TitanJeff.
  • The Tip Jar

    For those of you interested in helping the cause, we offer The Tip Jar. For $2 a month, you can become a subscriber and enjoy goTitans.com without ads.

    Hit the Tip Jar