Welcome to goTitans.com! Log in or sign up to be a part of the best Tennessee Titans fan site available.

Armageddon is upon us. I'm typing from a Mac.

Discussion in 'Gear' started by Deuce Wayne, Feb 26, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. RavensShallBurn Ruck the Favens

    Pollard
    Messages:
    19,528
    Moolah:
    $43,082
    What exactly is ubuntu and how does it work? I still plan on keeping my Toshiba until it just completely craps out (which shouldn't be long). I've had this sucker since senior year of high school.
  2. SawdustMan Pro Bowler

    Bishop
    Messages:
    10,960
    Moolah:
    $15,185
    BTW, kinda random, but if any Mac users ever need RAM upgrades then do yourself a favor and buy from macramdirect.com instead of Apple/MacAuthority/etc. MRD is a great outfit and you won't believe how much you'll save buying from them. To give you an example, you can get an extra 4GB for a Macbook Pro for $60 while that extra 4GB upgrade would cost your $200 on apple.com. :sad2:

    I've used them many times in the past. They're legit.
  3. Ryudo The wall crusher!

    McNair 2
    Messages:
    1,249
    Moolah:
    $367
    I have never paid more than 25$ for ram.
  4. Tennessy XO @TennessyXO

    McNair
    Messages:
    12,581
    Moolah:
    $10,467
    A man who knows what's up.
    • Tip Jar Donor

    Gunny Lord and Master

    Wright
    Messages:
    46,293
    Moolah:
    $2,049
    It's an Operating System, a free one at that.

    The difference between Ubuntu and Windows is that Ubuntu works ;).

    Nah, I like Windows 7 but Ubuntu is really good.
  5. Titaneers Ultimate Player

    Wright
    Messages:
    2,615
    Moolah:
    $6,429
    have you ever used kubuntu?
    wish i could get linux on my laptop... but i need some more memory.... which means i need some money... which i'm lacking right now..
    • Tip Jar Donor

    Gunny Lord and Master

    Wright
    Messages:
    46,293
    Moolah:
    $2,049
    No, I've only briefly used Ubuntu when I had a spare PC to muck around with.
  6. xpmar9x Vote for Pedro

    Casey
    Messages:
    12,355
    Moolah:
    $31,188
    We'll atleast I never came back then.. lol :suspect:

    I just love the OS, yeah the specs aren't the best.. I'll agree with that.
  7. Starkiller 9

    McNair
    Messages:
    14,957
    Moolah:
    $11
    I use Crucial.com, but I agree it's a lot cheaper with online delivery than it is walking into a store.
    • Tip Jar Donor

    avvie Ke ali'i o na okole

    McNair
    Messages:
    8,386
    Moolah:
    $1,520

    Wha wha WHAAAAT???

    You might want to check into that a little more... if you're running Windeath then you should have more than enough memory for most Linux distros. The thing about Linux distros is that they're very small programs that use little resources, so they run great on outdated machines.

    The idea is to partition your drive (back it up first, of course) and leave Windows in one partition and install Linux in the other, creating a dual-boot system.

    Kubuntu, btw, is basically the same as Ubuntu but with a different GUI desktop. Ubuntu uses the GNOME graphical environment; Kubuntu uses KDE.

    You can also run Kubuntu from a CD without installing it in your computer to see if you like it first. It's called a live cd... just download it and burn it from kubuntu.org
Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page